Recent News

Daisypath Vacation tickers

Mittwoch, 19. Februar 2014

Jogosítvány körüli hajcihő

Nem tudom járt-e már közülettek így valaki, de a netet olvasgatva nem vagyok teljesen különleges eset. Az történt ugyanis, hogy szépen megállapítottam, hogy a jogosítványom idén lejár, így fogom és lecseréltetem osztrák jogosítványra, mert itt nem kérnek se orvosi alkalmasságit, se semmi kutyafülét és pikk-pakk megvan. Utána jártam a dolgoknak, kiderítettem, hogy a gyors ügyintézés véget Schwechatra érdemes menni, és ki is tűztük a napot, mikor megyünk. Aznap töltöm ki a kérvényt, mondom a férjemnek, hogy lassan készülődjön, mert kb. 5 perc múlva indulunk, amikor nézem, hogy ezen a jogosítványon mennyi dátum van már? Az első oldalon a kiállítás dátuma és az általam lejáratnak vélt másik dátum, aztán hoppá megfordítom s mit látok: egy 2013-as dátumot is, először nem is értettem, mi a fene az, aztán kiderült, hogy bizony az a kategória érvényessége, így tehát bármi van is az igazolvány feltűnőbb és figyelemfelkeltőbb részén, ez bizony a hátsó eldugott dátum alapján lejárt...Mondanom se kell, hogy olyan mérges lettem, hogy csak úgy füstöltem.

Kicsit utánajártam a dolognak, aztán kiderült, hogy igen mert a kategória érvényesség az a letett orvosi vizsgához van igazítva, ami az én esetemben még az autóvezetéstanulás megkezdése előtt történt, tehát jelentősebb eltérés van a kettő között. Mondjuk arra azért nem találtam értelmes magyarázatot, hogy az első oldalon levő dátumot akkor pl. miért nem igazították a tényleges lejárat dátumához, nem tudom hányan vannak, akiknek úgy van jogosítványuk, hogy az ugyan mint jogosítvány lejárt de személyazonosításra használják....Szerintem 0 jelentkező lenne. De mint tudjuk, ez is egy jó játék arra, hogy az otthoni bürokrácia leépíthessen az emberről egy kis összeget. Szerencsére, bár majd egy évig érvénytelen jogosítvánnyal vezettem, de rendőrrel nem találkoztam. A házi orvostól megtudtam, hogy azóta már a két dátumot össze sikerült már hangolni, gondolom voltak páran, akik már balhéztak emiatt...

Mivel érvénytelen jogosítványt nem tudnak az osztrák hatóságok lecserélni, így az elkerülni akart magyar bürokrácia útvesztőibe kerültem, hogy ne merüljek el benne, sikerült a férjem egy volt osztálytársával - házi orvos - megbeszélni, hogy vasárnap megcsinálja nekem az orvosi alkalmasságit, és így nem kell a volt háziorvosomnál 2 órát a beteg, köhögő emberek között várakoznom. Miután ez megvolt, visszafelé, beugrottunk az óvári okmányirodába, 1 órakor kezdték volna az ügyfélfogadást, mi már félre ott voltunk, aggódtam, hogy na most várakozhatok még fél órát, de kb. háromnegyedkor elkezdték a félfogadást, és ripsz-ropsz készen lettem, meglepő gyorsassággal. Még a postára se kellett rohangálnom a csekkekkel, mert kártyával ott helyben tudtam fizetni, remek. Amúgy az óvári okmányirodáról eddig is jó véleményünk volt, sokan járnak oda Ausztriából emiatt.
Úgyhogy most már csak meg kell várni míg elkészül.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen


Flickr

Labels

adventi vásár (1) ádventi vásár (3) álláskeresés (3) Alte Donau (4) amazon (1) Anmeldebescheinigung (1) barátság (4) Bécs (2) bécsi étterem (1) bécsi fotók (7) bécsi kávéházak (4) bécsi mozik (2) Böjte Csaba (1) Bramberg am Wildkogel (1) bűnőzés (1) Burgtheater (1) cég (1) Colmar (1) családfakutatás (1) Da Capo Wien (1) DACH régió (1) Deutsch Perfekt (1) Donauinselfest (1) döntés (1) egy év (1) érzelmek (1) étterem (1) évkezdet (1) fotók (1) Freyung (1) Grinzing (1) Hallstatt (1) havazás (1) heiligenkreuz (1) hétvége (1) Hofburg (1) húsvét (2) IKI (1) Informatikai álláspiac (1) kábellopás (1) Kahlenberg (1) Karácsony (2) kastély (1) katasztrófa (1) képek (1) képeslap (1) kerékpárutak (1) kirándulás (3) kreatív (3) külföldi vélemény Pestről (1) lakás (1) Laxenburg (1) Leopoldsberg (1) levéltár (1) MA 35 (1) maradunk (1) Maria Theresia Platz (1) Mariazell (1) MÁV (2) mayerling (1) MINGO (1) mosókonyha (1) mozi (1) München (5) München in Motion (1) negatívumok (1) nyelviskola (3) nyelvrokonság (1) nyelvtanulás (5) nyelvvizsga (1) Opera (2) ORF (1) összegzés (1) osztrák világörökség (1) pozitívumok (1) Práter (3) program (1) Radio Niederösterreich (1) Railjet (1) Rathaus (1) recept (1) SAP piac (1) Schönbrunn (1) Schweizerhaus (1) Semmeringer Bahn (1) síelés (1) Spiele der Stadt (1) Spittelberg (1) strand (2) szánkópálya (2) szemétlerakó (1) templom (1) tűzijáték (1) újság (1) vállalkozás (2) vásár (1) vegyes (2) videóajánló (1) Vienna Time Travel (1) Volkstheater (1) vonatjegy (1) Wachau (1) Wien Museum (1)

Dieses Blog durchsuchen

Gesamtzahl der Seitenaufrufe