Recent News

Daisypath Vacation tickers

Sonntag, 9. Juni 2013

Leopoldsberg és a Kahlenberg - gyalogtúra

Erre a hétvégére végre nagyon kellemes idő lett, napsütés, meleg, minden, ami kell egy jó kis kiránduláshoz. Mivel Wachaut elöntötte a víz, így az nem jöhetett szóba és mivel az ablakból rálátunk mind a Leopoldsbergre mind a Kahlenbergre, gondoltuk ideje lenne megmászni. A Kahlenbergen már többször jártunk, de mindig busszal szállítattuk fel magunkat, úgyhogy gondoltuk most lábbenzinnel próbáljuk meg, végülis nem túl magas.

Persze pont árvíz után voltunk, és a túraútvonal egy része a part mellett vezetett. Nem gondoltam, hogy ez gond lesz, de az volt, mert az egész sétaút egy összefüggő sártenger volt...Szerencsére azért a legtöbb részen, már megszáradt a sár, de volt, ahol belemélyedtünk cipővel a sárba. Nem volt valami örömteli dolog. Valószínű ez a sétány látott már jobb időket, és normális esetben jól néz ki, így most eléggé viharvert volt..

A tényleges túra a Kahlenbergdorfból indult, innen vezetett fel egy jól kijelölt, sajnos betonozott út. Néhol egészen meredeken vitt fel, közben több helyről szép volt a kilátás a városra. Az idő eléggé párás volt, így a fotók se lettek túl jók, dehát minden nem lehet tökéletes. Lehetett látni mindenütt a szőlőmezőket. Azt olvastam, hogy Bécs az egyedüli főváros, aminek saját szőlőművelése és bortermelése van és így maga borvidék is. Lassan felértünk a csúcsra, és újfent, immár magasabbról megcsodálhattuk a kilátást a városra. Innen továbbhaladtunk Kahlenberg felé, már nagyrészt vízszintes úton. Közben láttunk egy jó nagy és nyűzsgő kalandparkot, teli gyerekkel, meg persze felnőttel, (bár lehet, mi leszünk a legidősebbek....) el is határoztuk, hogy legközelebb benevezünk egy kalandparki kalandra:))) Reméljük, az időjárás kegyes lesz, és nem kell majd heteket várni rá. Itt még beültünk egy italra, én Aperol Spritzet ittam (ezzel még Velencében ismerkedtem meg, és azóta kedvelem), a férjem sima Spritzet.
A Kahlenbergről lefelé Grinzing felé vettük az irányt, mert be szerettük volna ülni egy ottani heurigerbe (borozóba). Itt nagyrészt a szőlőtőkék között kellett haladni és egészen felülről hoz be a turistaút Grinzingbe.

Saras sétány

a cípőm is saras lett...

kilátás a hegyre a partról

Kahlenbergdorf

szőlőtőkék

kalandpark

Megérkezés Grinzingbe

ezt a heurigert választottuk.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Flickr

Labels

adventi vásár (1) ádventi vásár (3) álláskeresés (3) Alte Donau (4) amazon (1) Anmeldebescheinigung (1) barátság (4) Bécs (2) bécsi étterem (1) bécsi fotók (7) bécsi kávéházak (4) bécsi mozik (2) Böjte Csaba (1) Bramberg am Wildkogel (1) bűnőzés (1) Burgtheater (1) cég (1) Colmar (1) családfakutatás (1) Da Capo Wien (1) DACH régió (1) Deutsch Perfekt (1) Donauinselfest (1) döntés (1) egy év (1) érzelmek (1) étterem (1) évkezdet (1) fotók (1) Freyung (1) Grinzing (1) Hallstatt (1) havazás (1) heiligenkreuz (1) hétvége (1) Hofburg (1) húsvét (2) IKI (1) Informatikai álláspiac (1) kábellopás (1) Kahlenberg (1) Karácsony (2) kastély (1) katasztrófa (1) képek (1) képeslap (1) kerékpárutak (1) kirándulás (3) kreatív (3) külföldi vélemény Pestről (1) lakás (1) Laxenburg (1) Leopoldsberg (1) levéltár (1) MA 35 (1) maradunk (1) Maria Theresia Platz (1) Mariazell (1) MÁV (2) mayerling (1) MINGO (1) mosókonyha (1) mozi (1) München (5) München in Motion (1) negatívumok (1) nyelviskola (3) nyelvrokonság (1) nyelvtanulás (5) nyelvvizsga (1) Opera (2) ORF (1) összegzés (1) osztrák világörökség (1) pozitívumok (1) Práter (3) program (1) Radio Niederösterreich (1) Railjet (1) Rathaus (1) recept (1) SAP piac (1) Schönbrunn (1) Schweizerhaus (1) Semmeringer Bahn (1) síelés (1) Spiele der Stadt (1) Spittelberg (1) strand (2) szánkópálya (2) szemétlerakó (1) templom (1) tűzijáték (1) újság (1) vállalkozás (2) vásár (1) vegyes (2) videóajánló (1) Vienna Time Travel (1) Volkstheater (1) vonatjegy (1) Wachau (1) Wien Museum (1)