Recent News

Daisypath Vacation tickers

Dienstag, 4. Juni 2013

Spanyol omlett avagy Tortilla

Ez a recept csak annyiban kötődik Bécshez, hogy itt tanultam meg készíteni:) Vannak a spanyol osztálytársaim, és köztünk az egyik srác kedves is, és állandóan a tortilla-ról beszéltek, hogy azt mennyire szeretik. Én balga persze rögtön a mexikói tortilla-ra asszociáltam, gondoltam, hogy kitudakolom, hogyan készül. A folyamat elején rájöttem, hogy na ez nem teljesen az, mint amire gondoltam. De kíváncsi lévén, amúgy se volt szerencsém eddig túl sok spanyol nemzeti ételhez, gondoltam kipróbálom.
Az első próbálkozás vége a kidobás lett, mert a villanytűzhelyemen túl erős lángot használtam és odakapott. Utána figyeltem rá, és azóta már nagyon megy.

Íme a recept 2 főre:
- 3 darab krumpli, ne túl kicsi legyen.
- 2-3 darab tojás, ízléstől függően
- olivaolaj
- 1 fej hagyma
- opcionálisan sonka v. szalonna bármi jöhet.
- és persze só.

Elsőnek fogjuk a krumplit és meghámozzuk, utána kis kockákra fel kell darabolni (akkorára mint a kockacukor), megsózzuk. A hagymát apróra vágjuk, hozzáadjuk a krumplihoz. Beletesszük a krumplit egy serpenyőbe, majd ráöntünk annyi olivaolajat (azt mondták a spanyolok, hogy fontos az olivaolaj, hát nem tudom, mindenesetre én nem próbáltam más olajjal), hogy a krumplit ellepje. Elkezdjük közepes lángon sütni. Nem cél, hogy megbarnítsuk, hanem csak annyira, hogy a krumpli eléggé puha legyen ahhoz, hogy mondjuk villával félbe tudjuk vágni. Ha ez megvan jó lesz. A krumplit kimerjük egy tálba. Az olajat leszűrjük, és visszaöntjük, hogy később fel tudjuk használni. Felverjük a tojást villával, majd hozzákeverjük a krumplihoz. Itt lehet hozzáadni a szalonnát ill. a sonkát v. bármit. Fogjuk a serpenyőt, és minimális olajat, kb. mint a rántottánál, felmelegítünk. Ha ez megvan, beleöntjük az egyveleget. Közepes, nem túl erős lángon sütjük. Figyeljük, hogy összeáll-e, az aljának olyannak kéne lennie mint a rántottának, de ne égjen oda, kissé még instabil, amikor meg kell forgatni. Ezt a részét a férjemre szoktam bízni, mert férfi taktika kell hozzá. :)) Alapvetően egy tányért vagy valamit ráteszünk a serpenyőre és megfordítjuk. Majd még a másik oldalát is sütögetjük egy kicsit. Utána kész. Zöldsaláta v. bármi illik hozzá.
Az eredeti receptben, amit a srác mondott, nem szerepel se hagyma, se szalonna, de nekem az úgy túl száraznak (krumplisnak) tűnt, így túlvariáltam.
Jó étvágyat!


Copyright: saját


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen


Flickr

Labels

adventi vásár (1) ádventi vásár (3) álláskeresés (3) Alte Donau (4) amazon (1) Anmeldebescheinigung (1) barátság (4) Bécs (2) bécsi étterem (1) bécsi fotók (7) bécsi kávéházak (4) bécsi mozik (2) Böjte Csaba (1) Bramberg am Wildkogel (1) bűnőzés (1) Burgtheater (1) cég (1) Colmar (1) családfakutatás (1) Da Capo Wien (1) DACH régió (1) Deutsch Perfekt (1) Donauinselfest (1) döntés (1) egy év (1) érzelmek (1) étterem (1) évkezdet (1) fotók (1) Freyung (1) Grinzing (1) Hallstatt (1) havazás (1) heiligenkreuz (1) hétvége (1) Hofburg (1) húsvét (2) IKI (1) Informatikai álláspiac (1) kábellopás (1) Kahlenberg (1) Karácsony (2) kastély (1) katasztrófa (1) képek (1) képeslap (1) kerékpárutak (1) kirándulás (3) kreatív (3) külföldi vélemény Pestről (1) lakás (1) Laxenburg (1) Leopoldsberg (1) levéltár (1) MA 35 (1) maradunk (1) Maria Theresia Platz (1) Mariazell (1) MÁV (2) mayerling (1) MINGO (1) mosókonyha (1) mozi (1) München (5) München in Motion (1) negatívumok (1) nyelviskola (3) nyelvrokonság (1) nyelvtanulás (5) nyelvvizsga (1) Opera (2) ORF (1) összegzés (1) osztrák világörökség (1) pozitívumok (1) Práter (3) program (1) Radio Niederösterreich (1) Railjet (1) Rathaus (1) recept (1) SAP piac (1) Schönbrunn (1) Schweizerhaus (1) Semmeringer Bahn (1) síelés (1) Spiele der Stadt (1) Spittelberg (1) strand (2) szánkópálya (2) szemétlerakó (1) templom (1) tűzijáték (1) újság (1) vállalkozás (2) vásár (1) vegyes (2) videóajánló (1) Vienna Time Travel (1) Volkstheater (1) vonatjegy (1) Wachau (1) Wien Museum (1)

Dieses Blog durchsuchen

Gesamtzahl der Seitenaufrufe