Recent News

Daisypath Vacation tickers

Sonntag, 1. September 2013

Kirándulás Wachauba - hajótúra

Nagyon szép idő köszöntött ránk most szombaton, se meleg nem volt, se hideg, és még a nap is sütött. Ezért aztán fogtuk magunkat, és tettünk egy kirándulást a Wachauban, ami a világörökség része. Gyakorlatilag Wachau nem egy település, hanem egy egész régió, kultúrtáj Krems és Melk között. Bortermelő vidék, végig a part mentén a napos oldalon szőlőültetvények sora.

Kremsig elmentünk autóval, onnan viszont jött a dolog lényegi része: hajóra szálltunk. Melkig a hajóút 3 órás, hiszen áramlással szemben haladunk, így én vittem magammal egy könyvet, hogy az eseménytelenebb részeken tudjak olvasni, kinn a hajón, a legfelső részen. Szerencsére nem voltak sokan, valószínűleg az iskolakezdés miatt sem, így kellemesen el tudtunk helyezkedni. Egy magyar csoporttal összefutottunk, ők alkották a hajó nagyobbik részét:)
Egész nyáron nem voltunk sehol kettesben, kvázi végigmelóztuk a nyarat, így nagyon jól esett a kis kikapcsolódás, mégha csak egy napos is volt és mégha csak - innen nézve - belföldi is.

Kremstől elhaladva

Az út során kisebb-nagyobb falvakat, igen jól megművelt szőlőültetvényeket - a hegy oldalában, sokszor igen lehetetlen helyeken (az egyik magyar útitárs meg is jegyezte, hogy ha Mo-on így hasznosítanák és művelnék a mezőgazdasági földterületeket, akkor robbogna a gazdaság:))),szerintem azért nem ilyen egyszerű a dolog, de mint mindenben ebben is van valami) és itt-ott várromokat lehetett látni.

Dürstein

Spitznél, ami állítólag a Wachau közepe, kiszállt a fél hajó, így a magyar csoport is, helyette jöttek egyéb népek fiai.

Spitz

Schloss Schönbühel

Utána, jóval ebéd után érkeztünk Melkbe. 1-2 hónappal ezelőtt öntöttel el őket a Duna, legalábbis az óváros lejjebb levő részeit, és hogy ez még nem tűnt el nyomtalanul, arra utalnak a tér közepén levő munkálatok nyomai.

Melk az árvíz után 2 hónappal

Több háznál láttuk,hogy a meszelést már befejezték, de a ház még nincs átadva, nem használják, ez főleg a part menti házakat érinti, feljebb már nincs ilyen látvány, ott minden normális mederben folyik. Őket már nem érte el a árvíz. Ebéd után, ami felejtős volt mentünk a katedrálisba. Nem volt sok időnk rá, így szinte csak végigrohantuk, mert ment vissza a hajónk. Nekem a legjobban a könyvtár meg a csigalépcső tetszett, a könyvtár egy olyan könyvmolynak mint én, nem vitás, hogy tetszik, ha csak egy sort odaadnának nekem azokból a régi könyvekből .....:))) A katedrális nagyon barokk, teli van arany diszítéssel, így nekem nem jött be, bocs azoknak, akik a barokk rajongói:))) A barokk nem az én stílusom, így a heiligenkreuzi apátság rám nagyobb hatást gyakorolt, mint a melki katedrális...

Katedrális belülről

Apátság parkja

A csigalépcső

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Flickr

Labels

adventi vásár (1) ádventi vásár (3) álláskeresés (3) Alte Donau (4) amazon (1) Anmeldebescheinigung (1) barátság (4) Bécs (2) bécsi étterem (1) bécsi fotók (7) bécsi kávéházak (4) bécsi mozik (2) Böjte Csaba (1) Bramberg am Wildkogel (1) bűnőzés (1) Burgtheater (1) cég (1) Colmar (1) családfakutatás (1) Da Capo Wien (1) DACH régió (1) Deutsch Perfekt (1) Donauinselfest (1) döntés (1) egy év (1) érzelmek (1) étterem (1) évkezdet (1) fotók (1) Freyung (1) Grinzing (1) Hallstatt (1) havazás (1) heiligenkreuz (1) hétvége (1) Hofburg (1) húsvét (2) IKI (1) Informatikai álláspiac (1) kábellopás (1) Kahlenberg (1) Karácsony (2) kastély (1) katasztrófa (1) képek (1) képeslap (1) kerékpárutak (1) kirándulás (3) kreatív (3) külföldi vélemény Pestről (1) lakás (1) Laxenburg (1) Leopoldsberg (1) levéltár (1) MA 35 (1) maradunk (1) Maria Theresia Platz (1) Mariazell (1) MÁV (2) mayerling (1) MINGO (1) mosókonyha (1) mozi (1) München (5) München in Motion (1) negatívumok (1) nyelviskola (3) nyelvrokonság (1) nyelvtanulás (5) nyelvvizsga (1) Opera (2) ORF (1) összegzés (1) osztrák világörökség (1) pozitívumok (1) Práter (3) program (1) Radio Niederösterreich (1) Railjet (1) Rathaus (1) recept (1) SAP piac (1) Schönbrunn (1) Schweizerhaus (1) Semmeringer Bahn (1) síelés (1) Spiele der Stadt (1) Spittelberg (1) strand (2) szánkópálya (2) szemétlerakó (1) templom (1) tűzijáték (1) újság (1) vállalkozás (2) vásár (1) vegyes (2) videóajánló (1) Vienna Time Travel (1) Volkstheater (1) vonatjegy (1) Wachau (1) Wien Museum (1)