Recent News

Daisypath Vacation tickers

Donnerstag, 2. Mai 2013

Kirándulás Salzkammergutba (Hallstatt és Bad Ischl)

Egy kis kapcsolódásra volt szükségünk, és mivel az iskolában pár napos szünet volt nekem, így úgy döntöttünk, hogy 2 napra elutazunk vidékre. A férjemnek már régóta ígértem, hogy "elviszem" Hallstattba, így most jó ötletnek tűnt. Obertraunban szálltunk meg egy magán panzióban, a tulaj angol volt, aki már 9 éve ott él a családjával abban a faluban, és nagyon magának érezheti már a dolgot, mert május elsején szépen felöltözött népviseletbe, kitette az osztrák zászlót a házra, szóval tökéletes integráció:)

Az időjárás nem volt túlontúl kedvező, csak az egyik nap volt napos, de legalább nem esett. Meglepően nyugodt képét mutatta a város (Hallstatt), csak napközben voltak többen, délutánra kvázi kiürült a hely, ami nekem új volt, mert amikor arra jártam régebben, akkor nyár volt, és mindenhol turisták lógtak. Most estefelé vágni lehetett kvázi a csendet és a nyugodtságot. A város változatlanul nagyon szép, kis mesebeli hely a tó szélén.
Sajnos viszont a hajó nem üzemelt, csak a vasútállomáshoz közlekedett egy, ami nekem hiányzott, mert annak idején nagy élményként éltem meg.

Ami nekem legjobban tetszett ez alkalommal, az a májusfaállítás volt Obertraunban. Kb. az egész falu ott volt, apraja-nagyja, meglepően sok fiatal, amiből látszott, hogy itt Ausztriában a falvakban is meg lehet élni, van perspektívája a fiatalság számára.
Egy fát állítottak fel a falu közepén de azon legalább 20 ember dolgozott, a többiek persze csak nézték, mint mi is. Lehetett kolbászt és sört venni-enni. Ment a dumaparti a falusiak között, sajnos ez nekünk kimaradt, mivel nem tartozunk oda.
Kb. másfél óráig tartott, mire a fát sikerült felállítani, de mindenki jól érezte magát. Utána rögtön jött egy
egytengelyes pótkocsis traktor, ami elvitte a más feleslegessé vált eszközöket, úgyhogy a szervezettség is megvolt.

Elmentünk még Bad Ischl-be is, ami a császári-királyi család egyik nyaralója volt.  Itt egy valószínűleg olasz idegenvezetőt fogtunk ki, akinek első csoportja voltunk, úgyhogy jókat szórakozott, rötyögött, szerintem inkább az idegességét leplezve, bár ki tudja? Mindenesetre mókás egy csoport volt. A kastélyparkja most nagyon szép volt, igazi tavaszi bujaság, minden nagyon zöld, és még sok minden virágzik. Szerencsére itt se voltak most sokan.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Flickr

Labels

adventi vásár (1) ádventi vásár (3) álláskeresés (3) Alte Donau (4) amazon (1) Anmeldebescheinigung (1) barátság (4) Bécs (2) bécsi étterem (1) bécsi fotók (7) bécsi kávéházak (4) bécsi mozik (2) Böjte Csaba (1) Bramberg am Wildkogel (1) bűnőzés (1) Burgtheater (1) cég (1) Colmar (1) családfakutatás (1) Da Capo Wien (1) DACH régió (1) Deutsch Perfekt (1) Donauinselfest (1) döntés (1) egy év (1) érzelmek (1) étterem (1) évkezdet (1) fotók (1) Freyung (1) Grinzing (1) Hallstatt (1) havazás (1) heiligenkreuz (1) hétvége (1) Hofburg (1) húsvét (2) IKI (1) Informatikai álláspiac (1) kábellopás (1) Kahlenberg (1) Karácsony (2) kastély (1) katasztrófa (1) képek (1) képeslap (1) kerékpárutak (1) kirándulás (3) kreatív (3) külföldi vélemény Pestről (1) lakás (1) Laxenburg (1) Leopoldsberg (1) levéltár (1) MA 35 (1) maradunk (1) Maria Theresia Platz (1) Mariazell (1) MÁV (2) mayerling (1) MINGO (1) mosókonyha (1) mozi (1) München (5) München in Motion (1) negatívumok (1) nyelviskola (3) nyelvrokonság (1) nyelvtanulás (5) nyelvvizsga (1) Opera (2) ORF (1) összegzés (1) osztrák világörökség (1) pozitívumok (1) Práter (3) program (1) Radio Niederösterreich (1) Railjet (1) Rathaus (1) recept (1) SAP piac (1) Schönbrunn (1) Schweizerhaus (1) Semmeringer Bahn (1) síelés (1) Spiele der Stadt (1) Spittelberg (1) strand (2) szánkópálya (2) szemétlerakó (1) templom (1) tűzijáték (1) újság (1) vállalkozás (2) vásár (1) vegyes (2) videóajánló (1) Vienna Time Travel (1) Volkstheater (1) vonatjegy (1) Wachau (1) Wien Museum (1)