Recent News

Daisypath Vacation tickers

Freitag, 16. November 2012

Kalandozás a hivatalok világában: MA 35 Bécs

Mivel már itt vagyok egy jó ideje és mindenem megvan hozzá (pl. biztosítás) így végre rászántam magam, hogy ellátogassak az MA 35 nevű műintézménybe, ugyanis úgy szól a szabály, hogy ha 3 hónapnál hosszabban vagy itt akkor kell kérned egy anmeldebescheinigung nevű papírt, ami igazából nem tartozkódási engedély de valami hasonló. Elég kevés kedvem volt hozzá mert elég sok rosszat hallottam róla, de hát egyszer neki kell vágni, úgyhogy ezt az amúgy szép napsűtéses pénteket szántam rá, gondolván hogy délelőtt csak nem lesznek sokan. A földszinten álltam elsőnek sorban azért, hogy sorszámot kapjak (itt szépen elmondtam, hogy mit akarok, nehogy rossz helyre kapjak számot), ez viszonylag gyorsan ment, mert alig voltak előttem, a férjemnek ez kb. fél órájába került igaz csütörtök délután. Utána felmentem a 6. emeletre és a F. váróteremben várakoztam. Igazi otthoni okmányirodai hangulat, sok ember, sok idő stb.
Nem sikerült rájönnöm a sorrend logikájára, így pl. én a 112es sorszám után kerültem sorra a 90-es sorszámmal.
Utána oda kellett mennem a kijelzőn megadott szoba elé, először itt se értettem mi van, mert végig a folyosón emberek ültek, gondoltam én is leülök. erre pont amikor helyet foglaltam nyílt az ajtó hogy mehetek.

Vittem magammal szépen a lefénymásolt papírokat: házasssági anyakönyv, személyigazolvány, meldezettel, E-card, ezeket mind a pasi kezébe nyomtam, nem is kért mást, még az eredeti példányokat se nézte meg.
Aztán kitalálta, hogy a férjemnek még nincs meg ez a valamije és hogy akkor ez így most gond. Kérdeztem, hogy miért is nem kapta meg, erre a válasz az volt, hogy ő azt nem tudja és a férjem érdeklődje meg.
Már reggel rájuk hangolódtam (amire szükség volt, mert alapjáraton sok mindent le lehet nyomni a torkomon), így mondtam az illetőnek, hogy a férjem volt itt náluk és hogy kapott valami papírt róla és hogy azt mondták itt neki hogy rendben van minden és akkor most nem értem miért nem.
Ezt elmondtam kb. 2-3 szor, mire eltűnt a pasi 2-3 percre és utána előkerült a férjem aktájával. Na utána már nem volt semmi gondja, mondta hogy majd kapjuk mindketten postán. Rákérdeztem, hogy nincs-e más teendőnk még, mondta, nincs.
Persze előtte még be kellett fizetnem 36,50 Eurót.



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen


Flickr

Labels

adventi vásár (1) ádventi vásár (3) álláskeresés (3) Alte Donau (4) amazon (1) Anmeldebescheinigung (1) barátság (4) Bécs (2) bécsi étterem (1) bécsi fotók (7) bécsi kávéházak (4) bécsi mozik (2) Böjte Csaba (1) Bramberg am Wildkogel (1) bűnőzés (1) Burgtheater (1) cég (1) Colmar (1) családfakutatás (1) Da Capo Wien (1) DACH régió (1) Deutsch Perfekt (1) Donauinselfest (1) döntés (1) egy év (1) érzelmek (1) étterem (1) évkezdet (1) fotók (1) Freyung (1) Grinzing (1) Hallstatt (1) havazás (1) heiligenkreuz (1) hétvége (1) Hofburg (1) húsvét (2) IKI (1) Informatikai álláspiac (1) kábellopás (1) Kahlenberg (1) Karácsony (2) kastély (1) katasztrófa (1) képek (1) képeslap (1) kerékpárutak (1) kirándulás (3) kreatív (3) külföldi vélemény Pestről (1) lakás (1) Laxenburg (1) Leopoldsberg (1) levéltár (1) MA 35 (1) maradunk (1) Maria Theresia Platz (1) Mariazell (1) MÁV (2) mayerling (1) MINGO (1) mosókonyha (1) mozi (1) München (5) München in Motion (1) negatívumok (1) nyelviskola (3) nyelvrokonság (1) nyelvtanulás (5) nyelvvizsga (1) Opera (2) ORF (1) összegzés (1) osztrák világörökség (1) pozitívumok (1) Práter (3) program (1) Radio Niederösterreich (1) Railjet (1) Rathaus (1) recept (1) SAP piac (1) Schönbrunn (1) Schweizerhaus (1) Semmeringer Bahn (1) síelés (1) Spiele der Stadt (1) Spittelberg (1) strand (2) szánkópálya (2) szemétlerakó (1) templom (1) tűzijáték (1) újság (1) vállalkozás (2) vásár (1) vegyes (2) videóajánló (1) Vienna Time Travel (1) Volkstheater (1) vonatjegy (1) Wachau (1) Wien Museum (1)

Dieses Blog durchsuchen

Gesamtzahl der Seitenaufrufe