Recent News

Daisypath Vacation tickers

Montag, 19. November 2012

Semmeringer Bahn - egy hétvége Bécsben

Most sorra olyan hétvégék jönnek amikor Bécsben maradunk, mégha 1 napra meg is szakítom a folyamatot.
 A mostani hétvégére egy kirándulást terveztünk és szerencsére szombatra jó időt fogtunk ki. Eleinte bizonytalankodtunk hogy szombat v. vasárnap legyen de aztán nem bántuk meg hogy a szombatot választottuk. A bécsi erdő helyett kissé messzebbre mentünk: Semmeringbe. Kinéztem a neten és a térképen, hogy az lesz a legjobb, ha valahol lerakjuk az autót, onnan végigsétálunk a Bahnradwegen, aztán ahol elfáradtunk ott vissza vonattal az autóhoz. Megnéztem a térképem merre van a legtöbb viadukt, így Klamm-nál álltunk meg, és innen mentünk az osztrák viszonyokhoz képest elég jól kijelölt turistaúton.

Az út szinte végig a vasútvonal mellett halad, a viaduktok alatt haladtunk el, így mondjuk majdnem mindent kvázi alulról láttunk, ha jött egy vonat akkor abból tehát nem sokat láttunk. Nagyon kellemes idő volt, a táj még nem fordult teljesen télibe, de már sok sok levél le volt hullva. Jól esett friss levegőn túrázni, már rég volt alkalmunk rá. Eredetileg Semmeringig el akartunk sétálni de aztán Breitenstein-nél kezdtem elfáradni és már majdnem visszafordultunk, amikor találtunk egy rövidebb utat, igaz hogy ez meg meredekebb volt mint a másik de hajtott a vágy, hogy felérjek a csúcsra (Wolfsberg - 919 m), ahonnan azt ígérték, hogy szép lesz a kilátás. Végülis megérte a fáradtságot, mert tényleg be lehetett láni az egész völgyet, igaz, hogy innen már nem nagyon tudtam a vonatokra zooomolni, messze voltak. De olyan volt az egész, mintha egy vasúti terepasztalt nézegetnénk, ahogy jön a vonat, be az egyik alagútba, majd ki, át a viadukton, kanyar, megint alagút stb. Itt egy régi kedves ismerősünkre gondoltam, aki nagy terepasztal rajongó.

Itt aztán már megálltunk, nem tettük meg az utolsó 2 km-t mert sötét is lett meg már csak vonszoltam magam. Punnyadt városi nép:))) Vonatra szálltunk. Úgy látszik a vonat gratis lehetett, mert senki nem jött azzal, hogy vegyünk jegyet, az állomáson nem volt senki aki jegyet adna, így ingyen utaztunk. A sötét miatt már nem láttunk semmit a tájból.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Flickr

Labels

adventi vásár (1) ádventi vásár (3) álláskeresés (3) Alte Donau (4) amazon (1) Anmeldebescheinigung (1) barátság (4) Bécs (2) bécsi étterem (1) bécsi fotók (7) bécsi kávéházak (4) bécsi mozik (2) Böjte Csaba (1) Bramberg am Wildkogel (1) bűnőzés (1) Burgtheater (1) cég (1) Colmar (1) családfakutatás (1) Da Capo Wien (1) DACH régió (1) Deutsch Perfekt (1) Donauinselfest (1) döntés (1) egy év (1) érzelmek (1) étterem (1) évkezdet (1) fotók (1) Freyung (1) Grinzing (1) Hallstatt (1) havazás (1) heiligenkreuz (1) hétvége (1) Hofburg (1) húsvét (2) IKI (1) Informatikai álláspiac (1) kábellopás (1) Kahlenberg (1) Karácsony (2) kastély (1) katasztrófa (1) képek (1) képeslap (1) kerékpárutak (1) kirándulás (3) kreatív (3) külföldi vélemény Pestről (1) lakás (1) Laxenburg (1) Leopoldsberg (1) levéltár (1) MA 35 (1) maradunk (1) Maria Theresia Platz (1) Mariazell (1) MÁV (2) mayerling (1) MINGO (1) mosókonyha (1) mozi (1) München (5) München in Motion (1) negatívumok (1) nyelviskola (3) nyelvrokonság (1) nyelvtanulás (5) nyelvvizsga (1) Opera (2) ORF (1) összegzés (1) osztrák világörökség (1) pozitívumok (1) Práter (3) program (1) Radio Niederösterreich (1) Railjet (1) Rathaus (1) recept (1) SAP piac (1) Schönbrunn (1) Schweizerhaus (1) Semmeringer Bahn (1) síelés (1) Spiele der Stadt (1) Spittelberg (1) strand (2) szánkópálya (2) szemétlerakó (1) templom (1) tűzijáték (1) újság (1) vállalkozás (2) vásár (1) vegyes (2) videóajánló (1) Vienna Time Travel (1) Volkstheater (1) vonatjegy (1) Wachau (1) Wien Museum (1)