Recent News

Daisypath Vacation tickers

Mittwoch, 5. Dezember 2012

München advent idején

Úgy jött össze az élet, hogy a müncheni látogatásunkra csak ebben a hónapban került sor. Ami egyfelől jó mert adventben mindennek különleges hangulata van, másrészt meg hát hideg volt, mert oda előbb ért a hidegfront mint Mo-ra
Eredetileg péntektől vasárnapig mentünk volna, de 1 nappal meghosszabbítottuk, mert a férjemnek interjúja volt.
Egy kedves, családiasabb hotelben szálltunk meg München-Aubing negyedében, ahova az S4-gyel lehetett menni és kb. 17 perc volt a pályaudvartól. Ha az embert csukott szemmel elviszik ide és itt kiteszik, akkor fel se merül benne hogy egy nagyvárosban van, annyira falusias jellege van, csönd, nyugalom, kertes házak, kevés autó, ami "fura" :) hogy jó a közlekedése, 20 percenként megy az S-bahn be egyenesen a belvárosba, tehát ha valaki vonathoz megy v. a belvárosba, akkor át se kell szállnia, minden ott van egyben.

Az elmúlt héten náthások voltunk, így a hétvégén is vigyáztunk, mert nem voltunk még rendben teljesen, tehát sört nem ittunk és csak meleg teán, meg meleg boron éltünk.
Az egész belvárosban van az adventi vásár, a főtéren és a hozzá vezető bevásárló utcában, meg még a városkapun belül pár helyen. A városházánál délutánonként az egyik erkélyen énekelnek.
Mondjuk ettől a tömeg aztán kettőzött, mert egyrészük a boltokba siet, a másik részük az adventi vásárba, szóval szombat délután majdnem elviselhetetlen. Péntek este még nem volt gond, így végignézegettük az árusokat, a palacsintát ezerféleképp készítik el, tesznek rá mindent amit lehet, és persze a francia megfelelőjeként árulják ala "Crépes", de valójában inkább olyan mint a magyar palacsinta. Mondjuk a végére már annyi palacsintát ettem hogy herótom lett tőle:))) Lehetett kapni sok szép dolgot, olyat is amiről az embernek a régi szép idők jutnak az eszébe, így férjemtől kaptam egy - születésnapomra is tekintettel - játékbabát, aminek porcelán az arca, szövet a teste. Anyukámnak volt/van ilyen, mindig nagy becsben volt nála és hát rá emlékeztett. A forralt bort majdnem minden stand más-más bögrében adja, ez az olyan karácsonyi vásár bögre gyűjtőknek, mint a férjem remek lehetőség. Így mi is begyújtöttünk 4 féle bögrét. Viszont az is hozzátartozik ehhez, hogy minden stand csak a maga bögréjét veszi vissza, így pl. nekünk is úgy alakult hogy az egyik helyre már nem tudtuk visszavinni az - egyébként nem tetsző - bögrét, mert sietni kellett a vonathoz.

Szombat és vasárnap a 2 forralt bor és palacsinta között azért néztünk is nevezetességeket, nevezetesen a Nymphenburg kastélyt, voltunk a St. Peter templom tornyában, szerintem oda nagyon érdemes felmenni, mert remek a kilátás a környező óvárosi részekre és a Residenzet is megnéztük belülről.
Sajnos egyik kastélyban se volt fűtés, így mindig kellőképpen átfáztunk, ami miatt mindig be kellett ülnünk valahova felmelegedni.

Az összes söröző, kajálda szinte mindig teli volt és a legtöbben hatalmas élet volt. Azt is megtapasztaltuk, amit én tanultam németen, hogy Németországban teljesen természetes ha sörözőben pl. 2 vadidegen ember mellé ültetnek egy asztalhoz. Teljesen lazák e tekintetben. Mi egyszer 2 FC Bayern szurkoló mellé kerültünk, persze ott a szurkolók nem olyanok mint idehaza, tehát teljesen konszolidáltak.:)))

A müncheni közbiztonságról annyit hogy az S-bahn megállókban tucatszámra vannak biciklik otthagyva és a belvárosban is hol itt hol ott van bicikli letéve és nem viszi el senki. A másik pedig hogy buszmegállókban vannak újságos dobozok, ahol önkiszolgáló alapon lehet újságot venni, az ember kiveszi az újságot a dobozból és bedobja a pénzt. Simán bárki elvihetné fizetés nélkül az újságot v. akár a pénzes perselyt és mégse...Ez a különbség, ezt azért még Bécsben se merik megcsinálni.
Viszont erőteljes a rendőri jelenlét, simán ott vannak a rendőrök a S-bahn megállóban, amikor focimeccs van, vagy az adventi vásárnál is megfordulnak. LÁthatóan sok dolguk nincs, csak vigyázzák a rendet.

Megnéztük a müncheni piacot is, mert az mindig egy fontos pont a városban. Ami engem illet nekem jobban tetszett mint a bécsi, mert én a bécsitől nem vagyok elszállva, nekem nagyon szűkös a gyalogos sáv, ha sokan vannak nem tudok közlekedni. Itt Münchenben tágas helyen van, tényleg szélesek a közlekedők és olyan teres-szellős jellege van.
Kínálata kb. mint a bécsi, bár ahogy elnéztem pl. almából sokkal jobb a választék.

A jelenlegi állást nézve (az osztrák hajónk zátonyra futott, Münchenből meg kaptunk ajánlatot) előbb költözünk, mint terveztük. Szóval lehet felpörögnek az események. De még óvatosnak kell lenni, meg aludni rá párat.

Fotók jönnek (remélem hamarosan)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen

Flickr

Labels

adventi vásár (1) ádventi vásár (3) álláskeresés (3) Alte Donau (4) amazon (1) Anmeldebescheinigung (1) barátság (4) Bécs (2) bécsi étterem (1) bécsi fotók (7) bécsi kávéházak (4) bécsi mozik (2) Böjte Csaba (1) Bramberg am Wildkogel (1) bűnőzés (1) Burgtheater (1) cég (1) Colmar (1) családfakutatás (1) Da Capo Wien (1) DACH régió (1) Deutsch Perfekt (1) Donauinselfest (1) döntés (1) egy év (1) érzelmek (1) étterem (1) évkezdet (1) fotók (1) Freyung (1) Grinzing (1) Hallstatt (1) havazás (1) heiligenkreuz (1) hétvége (1) Hofburg (1) húsvét (2) IKI (1) Informatikai álláspiac (1) kábellopás (1) Kahlenberg (1) Karácsony (2) kastély (1) katasztrófa (1) képek (1) képeslap (1) kerékpárutak (1) kirándulás (3) kreatív (3) külföldi vélemény Pestről (1) lakás (1) Laxenburg (1) Leopoldsberg (1) levéltár (1) MA 35 (1) maradunk (1) Maria Theresia Platz (1) Mariazell (1) MÁV (2) mayerling (1) MINGO (1) mosókonyha (1) mozi (1) München (5) München in Motion (1) negatívumok (1) nyelviskola (3) nyelvrokonság (1) nyelvtanulás (5) nyelvvizsga (1) Opera (2) ORF (1) összegzés (1) osztrák világörökség (1) pozitívumok (1) Práter (3) program (1) Radio Niederösterreich (1) Railjet (1) Rathaus (1) recept (1) SAP piac (1) Schönbrunn (1) Schweizerhaus (1) Semmeringer Bahn (1) síelés (1) Spiele der Stadt (1) Spittelberg (1) strand (2) szánkópálya (2) szemétlerakó (1) templom (1) tűzijáték (1) újság (1) vállalkozás (2) vásár (1) vegyes (2) videóajánló (1) Vienna Time Travel (1) Volkstheater (1) vonatjegy (1) Wachau (1) Wien Museum (1)