Recent News

Daisypath Vacation tickers

Samstag, 13. April 2013

Stájer falu (Steierisches Dorf) a Rathausnál

Már nem tudom megmondani, hol jött szembe velem a program, hogy csütörtöktől vasárnapig Stájer falu elnevezésű rendezvény van a a Rathausnál. Mindenesetre sikerült elvinnem rá a szlovák barátnőmet csütörtökön. Nagyon szép idő volt, napsűtés, meleg, viszont sok ember. Sajnos nem sok időnk volt, így nagyrészt ettünk-ittunk. De már akkor is megállapítottam, hogy nagyon színvonalas rendezvényről van szó. Kb. bemutatkozik Stájerország a témája, nagyrészt kulináris dolgok vannak, ital, mindenféle helyi specialitás, bor, sőr, lekvár, bukta, fánk, az egész egy nagyon odafigyelt, minőségi kivitelben. Mivel tetszett a dolog és finomat ettem ott, így pénteken is visszamentem oda ebédelni:) Steierische Käsespätzle megnevezésű ételt próbáltam ki, ami kb. olyasmi mint nálunk a tojásos galuska, de inkább nokkedli, mindenesetre ízletesebb mint a tojásos galuskánk:))) Megkóstoltam a fánkot is, de hogy az stájer specialitás lenne, hát nem tudom, mindenesetre volt, meg bukta is, bár végül ebből nem vettem.

Sörben mindenütt Gösser, sajnos az én kedvenc, toplistás Gösser citromosom sehol se volt, valószínű azért mert nincs belőle csapolt, így jobb híján Gösser Radlert ittam, de az se rossz ám. Voltak táncosok is, meg fúvósok is, még egy jó adag szalma is a tér egy részén hogy olyan legyen tényleg mint egy falu, és pénteken már kisebb tömeg, igaz az idő meg borult volt. Meglepően sok stand, volt ahol persze turisztikai reklámkiadványokat kínáltak a különböző stájer nevezetességekről, így megtudtam, hogy Graz közelében van az osztrákoknak is egy skanzenjük, ezt eddig nem is tudtam.

Kíváncsi vagyok, hogy a többi régió is tart ilyen bemutatkozást v. csak Stájerország, kiderül.











2 Kommentare:

  1. Húúú, biztos nagyon jó volt! :) Én a faluban a "gazda" napokat szeretem.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. hát igen, ez azért annál nagyobb szabású volt:)))

      Löschen


Flickr

Labels

adventi vásár (1) ádventi vásár (3) álláskeresés (3) Alte Donau (4) amazon (1) Anmeldebescheinigung (1) barátság (4) Bécs (2) bécsi étterem (1) bécsi fotók (7) bécsi kávéházak (4) bécsi mozik (2) Böjte Csaba (1) Bramberg am Wildkogel (1) bűnőzés (1) Burgtheater (1) cég (1) Colmar (1) családfakutatás (1) Da Capo Wien (1) DACH régió (1) Deutsch Perfekt (1) Donauinselfest (1) döntés (1) egy év (1) érzelmek (1) étterem (1) évkezdet (1) fotók (1) Freyung (1) Grinzing (1) Hallstatt (1) havazás (1) heiligenkreuz (1) hétvége (1) Hofburg (1) húsvét (2) IKI (1) Informatikai álláspiac (1) kábellopás (1) Kahlenberg (1) Karácsony (2) kastély (1) katasztrófa (1) képek (1) képeslap (1) kerékpárutak (1) kirándulás (3) kreatív (3) külföldi vélemény Pestről (1) lakás (1) Laxenburg (1) Leopoldsberg (1) levéltár (1) MA 35 (1) maradunk (1) Maria Theresia Platz (1) Mariazell (1) MÁV (2) mayerling (1) MINGO (1) mosókonyha (1) mozi (1) München (5) München in Motion (1) negatívumok (1) nyelviskola (3) nyelvrokonság (1) nyelvtanulás (5) nyelvvizsga (1) Opera (2) ORF (1) összegzés (1) osztrák világörökség (1) pozitívumok (1) Práter (3) program (1) Radio Niederösterreich (1) Railjet (1) Rathaus (1) recept (1) SAP piac (1) Schönbrunn (1) Schweizerhaus (1) Semmeringer Bahn (1) síelés (1) Spiele der Stadt (1) Spittelberg (1) strand (2) szánkópálya (2) szemétlerakó (1) templom (1) tűzijáték (1) újság (1) vállalkozás (2) vásár (1) vegyes (2) videóajánló (1) Vienna Time Travel (1) Volkstheater (1) vonatjegy (1) Wachau (1) Wien Museum (1)

Dieses Blog durchsuchen

Gesamtzahl der Seitenaufrufe